MittMedia DMU

DMU är MittMedias enhet för digital medieutveckling. Tillsammans med affärsutvecklare, journalister, säljare, analytiker, m.fl. jobbar vi i tvärteam för att skapa nya, digitala nyhetstjänster. Alltid med fokus på användarupplevelsen!

Här hittar du bl.a. vår blogg och lediga jobb. Tveka inte att höra av dig om du t.ex. är intresserad av jobb, exjobb, gästföreläsningar eller bara vill säga hej!

Följ oss på Instagram, mittmedia_dmu

D-HLR utbildning på Mittmedia med Peter Helsinger från HLR rådet 👍🆘🚑 Hackday = gofrukost 👏⭐️ Teamrivaliteten är hög 😝😜 Vi kan inte bara ”data”. Vinnare av MittMedia Västernorrlands musikquiz 2017. Our great SIMS- project group: Nadine, Vladimir, Edvin and Anna (left to right). They are creating a news product from scratch which centers around a collective news experience. 👏📱😍 Vi finns på mötesplats campus på Mittuniversitetet idag!
Karolin Jonsson
Mar 14, 2017

Den 24 mars slår vi upp portarna till MittMedias avdelning för digital medieutveckling (DMU) och bjuder in ett gäng tjejer att hänga med oss för att se hur vi jobbar. Introduce a Girl to Engineering Day (IGEday) är ett initiativ som startade i USA och som den ideella organisationen Womengineer introducerade i Sverige 2014. Evenemanget riktar sig till den som identifierar sig som ung tjej och är nyfiken på teknikbranschen. Dagen syftar till att väcka tjejers intresse för teknik och bygga upp en bild av vad man kan jobba med som ingenjör.

Digitala produkter är lättflyktiga. I en bransch som under århundraden arbetat med en och samma produkt har det i många avseenden varit ett hårt uppvaknande att inse hur snabbt kundernas fokus kan skifta och hur många aktörer som med enkla medel kan vara med och konkurrera om både användarnas engagemang och pengar.

Du har ett sammanhang. Oavsett vad du gör eller när du gör det befinner du dig alltid i en situation där ditt agerande kommer att påverka en graf, ett kalkylblad eller kanske någons budget. Någonstans är det en siffra som förändras när du väljer att ta bilen till jobbet, när du väljer att köpa ett specifikt varumärke, när du stannar hemma med en förkylning, när du skickar ett sms eller när du hittar ett par minuter för att se efter om det hänt något på den lokala nyhetssajten. Men oavsett situation kommer du nästa aldrig ensam att förändra den där siffran tillräckligt mycket för att någon ska lägga märke till det.